![]() |
Здравствуйте, гость ( Вход | Регистрация )
![]() |
![]()
Сообщение
#1
|
|
Местный активист ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: Главные администраторы Сообщений: 19467 Регистрация: 11.9.2004 Пользователь №: 11 Спасибо сказали: 10370 раз Вставить ник Частич. цитирование ![]() |
Молдова-1.
![]() Телерадио Молдова. Телеканал в нашем реестре - http://www.frocus.net/main.php?lng=ru&...mp;ch_id=1102#1 Онлайн - http://www.trm.md/ro/tv-on-line/ |
|
|
![]() |
![]()
Сообщение
#2
|
|
Активный писатель ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: Продвинутые пользователи Сообщений: 4568 Регистрация: 11.8.2008 Пользователь №: 6261 Спасибо сказали: 4451 раз Вставить ник Частич. цитирование ![]() |
Цитата VEZI AICI STRATEGIA noului director al Moldova1, Angela Sârbu Anul 2010 va fi un an crucial pentru Televiziunea Moldova 1: ori demarează, în fapt, transformarea ei într-o instituţie aflată în serviciul publicului, la adăpost de influenţele politice, ori această şansă este pierdută pentru ani buni înainte. Campaniile electorale aşteptate anul acesta, fie că va avea loc o campanie pentru modificarea Constituţiei prin referendum, fie pentru alegeri parlamentare anticipate, pentru alegeri prezidenţiale sau o combinaţie dintre ele, vor fi o imensă provocare pentru Moldova 1. Dar vor fi, în acelaşi timp, o mare oportunitate pentru televiziune să demonstreze că, prin aplicarea întocmai a Codului Audiovizualului, cu ajutorul unui management eficace, independent şi cu verticalitate, cu sprijinul unui Consiliu de Observatori competent, se poate pune, cu adevărat, în serviciul publicului care o finanţează. Alegerea unui director liber de orice afiliere politică, trecută sau actuală, cunoscător al standardelor jurnalistice democratice, în afara bănuielii să fi practicat vreodată partizanatul politic în afara şi mai ales în cadrul acestei televiziuni poate fi o minimă garanţie că şansa demarării reformei la Moldova 1, apărută prin însăşi alegerea unei noi conduceri a IPNA Teleradio-Moldova, nu va fi irosită. Priorităţile reformării/dezvoltării TV Moldova 1 1. Programe/Conţinut: Punctul nevralgic al Televiziunii Moldova 1 este, în opinia mea, ceea ce numim generic emisiuni informative, compuse în primul rând, dar nu numai, din jurnalele de ştiri. În acelaşi timp, acestea dau măsura după care se judecă dacă Moldova 1 devine cu adevărat o instituţie publică, scoasă de sub influenţa factorilor politici. Evaluarea şi restructurarea departamentelor de ştiri sunt acţiuni prioritare, aşa încât Moldova 1 să difuzeze ştiri şi reportaje de calitate, echilibrate, relevante pentru public. Nu vor fi acceptate spre difuzare produsele informative care nu corespund standardelor minime de calitate şi deontologie jurnalistică. Se va renunţa la reflectarea evenimentelor prin optica politicienilor, fie a celor de la guvernare, fie a celor din opoziţie. Dimpotrivă, se va opta pentru reflectarea/investigarea evenimentelor/temelor cu impact asupra publicului, care îi influenţează viaţa şi deciziile, care îl preocupă şi interesează. În afara metodelor jurnalistice specifice pentru identificarea acestor teme, se va recurge la consultarea constantă a opiniei publice, astfel încât publicul să devină parte în procesul luării deciziilor editoriale despre caracterul şi conţinutul emisiunilor, inclusiv a celor informative. Consultarea publicului poate fi făcută atât prin modernizarea paginii de internet a TV Moldova1, care să permită comentarii şi sugestii cu caracter general sau privitoare la reportaje/ştiri/ emisiuni concrete, cât şi cu ajutorul unor cercetări sociologice periodice. 2 ore pe zi – volumul de emisie destinat ştirilor conform caietului de sarcini pentru 2010 – este prea puţin pentru o televiziune publică, cu acoperire naţională şi cu un volum de emisie de 24 de ore din 24, prevăzut de acelaşi caiet de sarcini. Mărirea spaţiului de emisie rezervat buletinelor de ştiri şi altor programe informative va transforma televiziunea Moldova 1 într-un post mai dinamic, mai atractiv, mai relevant şi mai util publicului, care să fie vizionat nu doar pentru simplul fapt că este singurul accesibil pe întregul teritoriu al Moldovei. Dezbaterile televizate pe teme actuale din domeniile politic, social, economic, cultural sau altele vor deveni o prezenţă constantă la TV Moldova 1 şi nu vor mai purta un caracter sporadic. Formatul unor asemenea emisiuni permite exprimarea unei largi diversităţi de opinii, menţinerea unui echilibru, necesar mai ales în cazul celor politice, şi comportă costuri de producţie reduse. 2. Echipă: Tradiţia partizanatului politic şi de altă natură, nepotismului şi provincialismului este atât de puternică la TV Moldova 1 încât descurajează jurnaliştii cu principii deontologice sănătoase să se angajeze la acest post, iar celor angajaţi le inhibă dorinţa de a practica jurnalismul profesionist. Această reputaţie poate fi schimbată prin simpla punere în practică a prevederilor codului audiovizualului, ca spirit şi literă, precum şi prin înfiinţarea unui mecanism permanent de instruire şi perfecţionare a angajaţilor. Programele de instruire pot fi concepute şi realizate în parteneriat cu organizaţiile finanţatoare care au demonstrat de-a lungul ultimilor ani, inclusiv prin asistenţă concretă, dorinţa de a sprijini reformarea IPNA Teleradio-Moldova. După cum nota într-un articol regretatul expert în domeniul audiovizualului public, Constantin Pârţac, citând mai mulţi foşti directori de radio şi televiziuni publice din Europa de Sud Est, principalul obstacol în calea transformării acestor instituţii s-a dovedit a fi, mai mult decât legile imperfecte şi lipsa voinţei politice, personalul care contrapune noilor realităţi şi nevoi o mentalitate învechită, anchilozată şi un comportament ghidat de interese meschine. Aceste mentalităţi şi practici vor fi dezrădăcinate prin instituirea unui mecanism transparent, simplificat de salarizare, promovare şi încurajare financiară a jurnaliştilor talentaţi, profesionişti, oneşti, hotărâţi să acţioneze în interesul publicului spectator, nu a propriilor interese. 3. Convergenţă: Eforturile financiare şi tehnologice considerabile din ultimii ani pentru difuzarea prin satelit a emisiunilor de televiziune destinate străinătăţii au eclipsat total posibilităţile de difuzare mult mai puţin costisitoare pe Internet. O pagină în Internet modernă ar oferi răspunsuri pentru atingerea altor obiective importante ale televiziunii, inclusiv acela de a rămâne în contact permanent cu publicul şi de a capta noi segmente de audienţă, mai ales în rândul tinerilor şi de a satisface nevoile de informare ale unei categorii tot mai numeroase a celor care preferă Internetul unei televiziuni clasice. Trecerea la o pagină de Internet nu e un rău necesar. Dimpotrivă, odată realizată, ea va oferi o paletă vastă de posibilităţi de exprimare noi, care pot diversifica şi îmbogăţi conţinutul oferit de TV Moldova 1, precum şi căile de difuzare. 4. Management: În timp ce bugetul companiei IPNA Teleradio-Moldova, inclusiv al televiziunii Moldova 1 este făcut public odată cu caietul de sarcini anual, lipsesc rapoartele de cheltuieli care să arate cum sunt cheltuiţi banii contribuabililor. Peste 200 de milioane de lei prevăzute în bugetul IPNA Teleradio-Moldova pentru anul 2010 din alocaţii publice, dintre care partea cea mai mare este destinată TV Moldova 1, reprezintă o sumă despre care telespectatorii ar dori cu siguranţă să ştie cum a fost cheltuită, punînd-o în balanţă cu calitatea programelor care li se oferă. Transparenţa, atât în ceea ce priveşte gestionarea resurselor financiare, cât şi politica editorială şi de personal, va fi elementul central în managementul televiziunii. Se vor face, periodic, rapoarte de cheltuieli şi altele, aşa încât publicul plătitor de impozite, toţi cei interesaţi să ştie ce face şi cum funcţionează Moldova 1, care îi sunt obiectivele pe termen lung şi imediat, standardele şi normele de conduită, reuşitele şi provocările, inclusiv, dacă vor exista, tentativele de imixtiune ale factorilor politici în politica editorială. http://unimedia.md/?mod=news&id=16884 |
|
|
![]() ![]() |
Текстовая версия | Сейчас: 9.6.2025, 4:11 |