![]() |
Здравствуйте, гость ( Вход | Регистрация )
![]() |
![]()
Сообщение
#1
|
|
Активный писатель ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: Продвинутые пользователи Сообщений: 4568 Регистрация: 11.8.2008 Пользователь №: 6261 Спасибо сказали: 4451 раз Вставить ник Частич. цитирование ![]() |
Цитата Vrem TVR Chişinău ! ![]() TVR, Guvernului, Parlamentului si Preşedinţiei României, precum si Guvernului, Parlamentului si Preşedinţiei Republicii Moldova Deschiderea unui studio teritorial al Televiziunii Române la Chişinău a devenit o necesitate in urma evenimentelor din aprilie 2009 in Basarabia, deoarece posturile de televiziune româneşti au fost singurele care au relatat obiectiv situaţia politică şi au luat pulsul străzii în acele zile grele în care tinerii din Basarabia au decis să-şi ia viitorul în propriile mâni, ignorând preţul sângelui cu care aveau să-şi plătească libertatea de gândire şi exprimare. Considerăm acest lucru impetuos necesar nu doar din cauza că Republica Moldova a fost cândva parte a României Mari. O informare obiectivă asupra realitătilor si schimbarilor prin care trece aceasta straveche provincie românescă în drumul său spre europenizare şi emancipare de sub influenţa post-sovietică în care se zbate şi în care este ţinută încă prizonieră de către anumite forte oculte ce nu vor să-şi piardă privilegiile, iar in acelasi timp TVR Chişinău ar contribuii decisiv la schimbarea percepţiilor negative pe care anumiţi basarabeni incă le mai au despre România ,datorită propagandei anti-romăneşti de pe timpul URSS-ului si a PCRM (Partidul Comunist din Replubica Moldova), readucănd valoarea şi adevărul prin dreptul sau ştiinţific in casele unor oameni care prea mult timp au fost văduviţi in mod nedrept si brutal de ele. Populaţia din Republica Moldova este de etnie română, iar un număr de peste 500 000 de persoane deţin în prezent cetăţenia română. Aceasta nu doar că permite, dar şi impune autorităţile de la Bucureşti să ia o atitudine decisivă în protejarea şi promovarea drepturilor şi libertăţilor cetăţenilor săi de dincolo de Prut. Statul Român este obligat să efectueze investiţii în viitorul acestor cetăţeni. Trecutul istoric trebuie respectat iar interesele naţionale, astăzi, trebuie sa fie promovate şi dincolo de frontiere. Primul pas spre obţinerea unor progrese vizibile în acest sens ar fi informarea corectă despre evoluţia procesului de comunicare politică şi perspectivele de colaborare economică, socială şi culturală dintre cele două state vecine, pentru că doar aşa cele două ramuri ale românismului se vor putea dezvolta sănătos şi în mod echitabil. Faptul că TVR are studiouri locale în mai multe oraşe din România, dar nu şi la Chişinău este o discriminare faţă de basarabeni. Înfiinţarea unui studio local al Televiziunii Române a fost dintotdeauna o necesitate, neglijată, din păcate, de persoanele şi instituţiile responsabile. Această necesitate a sporit după evenimentele din 7 aprilie 2009. Atunci conducerea comunistă de la Chişinău a dus o amplă campanie de dezinformare a populaţiei şi denigrare a forţelor democratice, precum şi a Statului Român. Anterior,TVR a fost eliminată în mod abuziv de pe piaţa mediatică din Republica Moldova, ceea ce dovedeşte importanţa şi potenţialul ei. Întrucât situaţia politică de la Chişinău s-a schimbat, este datoria TVR să revină în casele moldovenilor. Considerăm absurdă orice dispută privind indentitatea etnică a basarabenilor, astfel încât ar fi discriminatoriu din partea TVR să neglijeze românii din Republica Moldova. Totuşi, nu putem să nu ţinem cont de factorii istorici şi politici care au influenţat situaţia din Republica Moldova, astfel încât difuzarea şi preluarea TVR 1 ,TVR 2 ,TVR 3 ,TVR INFO ,TVR CULTURAL ,TVR Internaţional şi TVR HD de către firmele locale de cablu şi deschiderea unui post local TVR Chişinău ar fi soluţiile optime ce-ar echilibra potentialul mass-mediei în limba română comparativ cu mass media rusească predonminantă incă după aproape 20 ani de la câştigarea independenţei Moldovei de est faţă de URSS. Ar fi fost datoria morală a TVR să fi fost prima televiziune din România care să fi făcut demult acest pas spre normalitate. Indiferent de motivele care au împiedicat acest lucru, ar fi ruşinos pentru TVR să nu-şi îndrepte greşeala prin deschiderea unui studio la Chişinău şi să contribuie la democratizarea şi modernizarea societăţii, dar şi la stimularea relansării contactelor între românii de pe cele două maluri ale Prutului prin informaţia oferită. Respectă-ţi trecutul şi viitorul! Petiţia poate fi semnată aici Campanie iniţiată de bloggeriii de pe ambele maluri ale Prutului! http://cugetliber.wordpress.com/2009/11/21...m-tvr-chisinau/ http://www.petitieonline.ro/petitie/vrem_t...-p27884058.html |
|
|
![]() |
![]()
Сообщение
#2
|
|
Активный писатель ![]() ![]() ![]() ![]() Группа: Продвинутые пользователи Сообщений: 4568 Регистрация: 11.8.2008 Пользователь №: 6261 Спасибо сказали: 4451 раз Вставить ник Частич. цитирование ![]() |
Цитата TVR poate reveni rapid prin procedura de reglementare amiabila intre SRTV si Guvernul R.Moldova Recent am fost intr-o delegatie a Forumului Democrat al Romanilor din R.Moldova la Bucuresti, unde au avut loc mai multe intilniri la nivel inalt, cu Presedintele Romaniei Traian Basescu, Cu Roberta Anastase Presedinta Camerei Deputatilor, cu Ministrul de Externe T. Baconschi, in cadrul carora s-au discutat mai multe probleme, inclusiv si soarta TVR in R.Moldova. Prin comunicatul de presa de mai jos, Ministerul Justiţiei din R.M.informează că este gata să încheie o tranzacţie de împăcare între Guvern şi SRTV imediat ce părţile în acest dosar (SRTV, CCA, MTIC) vor identifica o soluţie acceptabilă pentru ele. COMUNICAT DE PRESĂ privind reglementarea cazului Societăţii Române de Televiziune şi revenirea programului TVR1 în spaţiul mediatic din Republica Moldova Pe parcursul ultimei perioade de timp, în presă au apărut mai multe informaţii eronate din care ar rezulta că Ministerul Justiţiei ar torpila revenirea Societăţii Române de Televiziune cu programul TVR1 în spaţiul mediatic al Republicii Moldova, deoarece a propus reglementarea amiabila a cazului aflat pe rolul Curţii Europene a Drepturilor Omului (CEDO). Prin prezenta, constatăm că informaţiile la acest subiect sunt eronate şi nu au nimic comun cu realitatea. Fie că cei care distribuie asemenea informaţii nu cunosc care sunt procedurile judiciare în acest caz, fie că manipulează deliberat faptele. Din aceste considerente, Ministerul Justiţiei consideră necesar să vina cu următoarele precizări pe marginea acestui caz. Ministerul Justiţiei nu gestionează frecvenţele din spaţiul audiovizual al RM şi nu poate interveni în niciun mod în procedurile de gestionare sau de distribuire a acestora. Gestionarea frecvenţelor ţine de competenţa Consiliului Coordonator al Audiovizualului (CCA), iar partea tehnică de gestionare a emiţătoarelor pe frecvenţele de stat este în sarcina Ministerului Tehnologiilor Informaţionale şi Comunicaţiilor (MTIC). Ministerul Justiţiei are tangenţe cu acest caz doar în contextul procedurilor în care este antrenat Guvernul Republicii Moldova în faţa CEDO. Din punct de vedere al situaţiei de fapt, reamintim că la 31 iulie 2007 CCA a decis să scoată la concurs frecvenţa pe care o deţinea SRTV. În rezultatul acestui concurs, la 25 septembrie 2007 frecvenţa acordată SRTV a fost transmisă unei alte companii. În acelaşi timp, licenţa SRTV, valabilă până la 14 februarie 2011, nu a fost revocată sau anulată în niciun fel. SRTV a considerat ca lipsirea sa de dreptul de transmite programul TVR1 pe frecvenţa dată este ilegală. Din aceste considerente, a fost iniţiată o acţiune în justiţie pentru anularea actelor administrative (Deciziile CCA din 31.07.2007 şi din 25.09.2007) prin care SRTV a fost lipsită de frecvenţă. Acest dosar a fost pierdut de SRTV în instanţele moldoveneşti şi SRTV a formulat o plângere la CEDO. La ora actuală, hotărârea CSJ din 10 iulie 2008, prin care CCA a avut câştig de cauză, este în vigoare. Prin urmare, până când nu se va expune CEDO în acest caz, se prezumă că actele administrative contestate sunt valabile şi produc efecte juridice. Având în vedere faptul că există o hotărâre irevocabilă a CSJ, care statuează asupra legalităţii actelor CCA privind frecvenţa SRTV, este imposibil de a retrage frecvenţa dată de la actualul titular. Deoarece procedurile în faţa CEDO sunt de lungă durată, SRTV a iniţiat în octombrie 2009 o procedură de reglementare amiabilă, pe care Ministerul Justiţiei a acceptat să o urmeze, în vederea revenirii TVR1 în spaţiul audiovizual al Republicii Moldova. Aceasta este o procedură standard pentru asemenea cazuri. De altfel, şi în cazul dosarelor din 7 aprilie şi în alte zeci de cauze, unde exista riscul unor eventuale condamnări la CEDO, Guvernul a recurs la procedura reglementarii amiabile, prevăzută de articolul 39 din Convenţia Europeană şi articolul 62 din Regulamentul Curţii. Ministerul Justiţiei informează că este gata să încheie o tranzacţie de împăcare între Guvern şi SRTV imediat ce părţile în acest dosar (SRTV, CCA, MTIC) vor identifica o soluţie acceptabilă pentru ele. Menţionăm că această procedură de reglementare amiabilă a fost agreată şi de Agentul Guvernului român la CEDO. În cadrul acestei proceduri, Agentul Guvernamental moldovean la CEDO a iniţiat consultaţii cu părţile implicate în proces SRTV, CCA şi MTIC pentru a identifica soluţia tehnică care ar permite revenirea TVR1 în Republica Moldova. Ministerul Justiţiei ţine să atenţioneze opinia publică că, în conformitate cu articolul 62 alin. (2) din Regulamentul Curţii, tot conţinutul procedurii de reglementare amiabilă este confidenţial. Prin urmare, toate informaţiile difuzate privind conţinutul acestei proceduri sunt simple supoziţii, nefiind bazate pe careva suport faptic. http://www.justice.gov.md/ro/news-ministr/10487/ http://romanmihaes.wordpress.com/2010/09/0...rnul-r-moldova/ |
|
|
![]() ![]() |
Текстовая версия | Сейчас: 19.6.2025, 17:14 |